Jakie wymogi powinien spełniać internetowy kantor wymiany walut?

E-kantor to idealny pomysł na biznes dla osób, które prowadzą kantor stacjonarny i chcą rozwinąć swoją działalność w sieci. Stacjonarna sprzedaż walut powoli ustępuje miejsca wymianie online, dlatego przewidujący przedsiębiorcy coraz częściej rozszerzają ofertę o rynek usług elektronicznych. Takie rozwiązanie niesie same korzyści, dlatego warto przyjrzeć się bliżej sposobom zainicjowania działalności oraz wymaganiom formalnym, które powinien spełnić właściciel kantoru.

Internetowy kantor wymiany walut – od czego zacząć?

Właściciele kantorów stacjonarnych mają ułatwione zadanie. Decydując się na założenie e-kantoru, muszą zgłosić dodatkową działalność gospodarczą – usługi finansowe. Po spełnieniu wymagań formalnych można bez ograniczeń transferować środki pieniężne z działalności kantoru tradycyjnego do e-kantoru.

Osoby, które dopiero wchodzą na rynek usług finansowych, muszą zarejestrować działalność gospodarczą. Najtrudniejszym wyzwaniem, stojącym przed młodym przedsiębiorcą, jest zapewnienie dobrego źródła zakupu i sprzedaży walut.

Nie mając doświadczenia na rynku walutowym, rozpoczynanie działalności kantorowej niesie duże ryzyko. Najlepszym kandydatem na właściciela kantoru internetowego jest osoba, która dobrze zna rynek FOREX, potrafi śledzić kursy i ma praktykę w robieniu szybkich przelewów do różnych banków. Warto przy tym pamiętać, że wykonywanie przelewów do firm lub osób trzecich wymaga zezwolenia Komisji Nadzoru Finansowego.

Kantor internetowy a NBP

Kantory online są nadzorowane przez Narodowy Bank Polski, co oznacza, że osoby prowadzące punkty stacjonarne i serwisy elektronicznej wymiany walut muszą sporządzać osobne ewidencja dla obydwu działalności.

Bezpieczeństwo transakcji – podstawa działania e-kantoru

Głównym zadaniem, stojącym przed właścicielem kantoru, jest stworzenie czytelnego, intuicyjnego i bezpiecznego serwisu, w którym wszelkie transakcje będą odbywać się w systemie szyfrowanym. Każdy kantor online powinien posiadać certyfikat typu SSL oraz w zakresie ochrony danych osobowych. Równie istotne jest wdrożenie aktualizowanych tabel kursów w oparciu o rynek Forex.

Istotną sprawą, o którą należy zatroszczyć się na etapie projektowania serwisu, jest autoryzacja transakcji. Po kupnie / sprzedaży waluty klient powinien otrzymać potwierdzenie drogą mailową lub sms-ową.

Platforma online musi być bezpieczna, transparentna i komfortowa w użytkowaniu. To absolutna podstawa sukcesu i gwarancja zadowolenia klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *